Ontwerp: Bake-off AH to go door 16 Mammals


Klik hier om de foto’s in groter formaat te bekijken.


Albert Heijn to go in de BP

Recentelijk opende Albert Heijn to go en BP gezamenlijk hun eerste filialen van de nieuwe Albert Heijn to go in de BP tankstations. Winkels met het bekende Albert Heijn to go assortiment, aangevuld met producten die populair zijn onder automobilisten. Bovendien kunnen klanten hun bestelde pakketjes hier afhalen bij het bol.com afhaalpunt. Uiteraard kan de klant er ook nog steeds terecht voor de bekende pompstationartikelen, zoals motorolie en ruitensproeiervloeistof. Lekker snel en makkelijk op goed bereikbare locaties met ruime openingstijden.
Ah to go - BP combi schets

Snel, gezond en makkelijk

In toenemende mate tonen automobilisten hun behoefte voor goed en lekker eten op elk moment van de dag. “Wij weten dat onze klanten steeds vaker etenswaren voor directe en latere consumptie in onze shops kopen. Hier spelen wij op in door samen met Albert Heijn to go een gevarieerd aanbod te creëren om aan deze groeiende behoefte te voldoen. Albert Heijn to go is in dit segment de marktleider en heeft een goede reputatie op het gebied van productinnovatie met een continu wisselend aanbod van lekkere en gezondere etenswaren voor onderweg en thuis.” aldus Ruben Beens, verantwoordelijk voor de retailactiviteiten van BP in Nederland. Jan-Willem Dockheer, general manager Albert Heijn to go voegt hieraan toe: “Wij spitsen onze winkels altijd toe op de locatie om goed aan te sluiten op de behoefte van klanten die daar komen. Dat hebben we dan ook gedaan voor de verschillende winkels op BP tankstations. Daarom vind je hier een breed en divers assortiment. Van salades en water met verse munt en framboos tot verse cappuccino met biologische melk, croissants én een goede bal gehakt.”
schets overzicht ontwerp winkel Albert Heijn

Nieuwe bake-off afdeling

Met deze focus op snel, gezond en makkelijk eten is in de winkel speciale aandacht besteed aan de bake-off en koffie-afdeling. Hiervoor ontwikkelde Format Development van Albert Heijn to go in samenwerking met het retail ontwerpbureau 16 Mammals een nieuwe serie meubels.
schets ontwerp bake-off meubels AH to go
Al vanaf de start van de nieuwe samenwerking tussen BP en Albert Heijn was het zaak om tijdens het ontwerpproces de verschillende wensen en belangen inzichtelijk te krijgen. “Door al aan het begin van het ontwerpproces de verschillende partijen snelle ontwerpschetsen te kunnen tonen, waren we in staat om al in een vroeg stadium alle betrokkenen hun input te laten geven. Hierdoor wisten we al snel waar we met het ontwerp naartoe gingen en konden we effectief en efficiënt werken.” aldus Ron Bakker, format developer bij Albert Heijn to go.

Zo sluiten de nieuwe houten meubels qua look&feel goed aan bij het verse bake-off assortiment. Terwijl door de overzichtelijke opbouw aan de voorkant de klant makkelijk contact kan maken met de medewerker. Bovendien kunnen de medewerkers de piekmomenten bedienen door aan de voorkant van het meubel planken uit te klappen voor tijdelijk extra assortiment. Ontwerper Rick Porcelijn van 16 Mammals vertelt: “door vroeg in het ontwerpproces daadwerkelijke mee te werken op de bake-off afdeling konden we het meubel niet alleen voor de klanten aantrekkelijk ontwerpen, maar draagt het meubel bovendien ook bij aan het plezierig en verantwoord werken van de medewerkers op deze afdeling.”
Door op deze manier met alle verschillende aspecten rekening te houden passen de winkels met het brede en diverse AH to go assortiment helemaal bij de diverse klanten op de BP stations.

schets ontwerp facade

16 Mammals

Prinsengracht 754

Amsterdam

T: +316 481 727 14

16Mammals.com

Afbeeldingen in deze post:
© 16 Mammals, Amsterdam

Bekijk ook: